Ahad, Mei 03, 2009

Lawatan ke Sekolah Rendah Kebangsaan Larkin 2

Selepas 25 tahun meningalkan sekolah tercinta,kami kembali membuat lawatan pada hari Sabtu 2hb Mei yang lalu.

Apa yang kami dapat lihat apabila sesampainya kami ialah perubahan fizikal yang amat ketara,terlalu berbeza apabila kami tinggalkan semenjak 25 tahun dahulu........
Walau bagaimanapun,masih terdapat kenangan-kenangan yang kami tinggalkan semaza zaman kanak-kanak dahulu.....

Jika anda mempunyai kenangan ditempat-tempat itu,kongsikan bersama kami untuk tatapan kawan-kawan yang lain..

7 ulasan:

fbi berkata...

aku tak boleh lupa:

Peristiwa berdarah semasa di darjah 1 Merah

seorang budak yang seingat aku berlari ke muka pintu kelas ,sambil menjerit "cikgu datang" dia pun berlari ke meja,terkucil muka diantara 2 meja,aduh!!! kelihatan telinganya berdarah..........itu la Si Nazri Yunos

fbi berkata...

semasa lawatan ke kelas 4 biru...

aku lalu di koridor di mana tempat Nazri yunos terjatuh dan mukanya tersembanm ke tebing longkang yang menyebabkan dia mengalami kecacatan kekal, gigi kapak hadapan sompik sampai sekarang....hahahaa

fbi berkata...

Bangunan asal darjah 1 biru dan 1 merah...
Bangunan ini telah dijadikan bilik ko kurikulum (Pengakap) dan bilik guru

Bangunan 1 hijau,1 kuning,2 biru-2 merah....
Bangunan asal telah digantikan dengan bangunan 3 tingkat,tiada kenangan lama di sini....

Tandas dihujung kelas 2 merah telah tiada (tempat yang paling menakutkan kerana pernah dikatakan terdapat hantu nenek kebayan)

RI berkata...

aku dulu sekelas dgn myra kat 1 kuning...mula2 aku dok mana ntah tp lepas reshuffle kena dok depan sebelah myra...
perkataan pertama aku ingat ialah 'susu' & myra pulak sebut 'milk'...lepas tu myra ajar geng2 kelas pasal simbol piano dia tu...ntah apa nama tak tau...kete pertama aku kenal masa kat sekolah ialah SAAB...tiap2 hari ada sebijik lalu depan sekolah...dalam kelas 1 kuning ni ada at least 2 individu lain yg aku tak boleh lupa..yong yoon seong & ganesh das...yong mmg peramah gila...asyik jalan2 je...aku belajar ik ek san sek dgn dia la...si ganesh pulak mangsa buli...boleh kata tiap2 hari baju dia kotor kena simbah water colour...tak ingat pulak sapa yg simbah tu...

mohd fauzi bin ismail @ fbi berkata...

zal...

kira bagus lg ingatan ko tu.....darjah 1 tu bai....

RI berkata...

ada benda yg aku still ingat..ada yg total lost...contohnya yg mcm aku ckp hari tu la...kalau x biasa tengok mmg x ingat punya...sebut la apa pun kalau x boleh ingat mmg x boleh le...

mohd fauzi bin ismail @ fbi berkata...

aku ni yg dah betol total lost,dah takleh nak ingat duduk meja mane,dengan sape,yg aku ingat kelas je kat mane2.......

Gambar kenangan dahulu dan kini....

Pasti kita akan tersenyum apabila melihat gelagat dan telatah kawan2 kita ni..........














Lawatan Ke SRKL 2 pada 2 mei 2009

Lawatan Ke SRKL 2 pada 2 mei 2009
Lokasi : Dewan

anak dara shahrin & anak bujang fbb

anak dara shahrin & anak bujang fbb













makan time!!!!

makan time!!!!
danga cruise 1st mei 2009

Mr Chairman,jawatan tetap & berpencen

Mr Chairman,jawatan tetap & berpencen

Myra?ambik gambar

Myra?ambik gambar

Dr Firdaus

Dr Firdaus


arman,yassin & yusri

arman,yassin & yusri

Azlan & isteri tercinta

Azlan & isteri tercinta

Rafizah & Family

Rafizah & Family

shahrin & isteri

shahrin & isteri

foziah & Dina

foziah & Dina

foziah,dina,aziah......

foziah,dina,aziah......

rosilawati & co

rosilawati & co

posing baikkkk

posing baikkkk

ustaz zul rock never dies

ustaz zul rock never dies

Dinner area

Dinner area

SIGS

SIGS